EKOLAB - Ing.Karel Valenta

Běžkařský deníček - sezóna 2006/2007

Turistika na běžkách

Bohužel mi blog na www.bloguje.cz smazali, budu ho postupně obnovovat :

Rychlý Králičák a závody

18/ 24.02.2007, sobota               (Krh!)

Ráno jedu v 5:45 vlakem do Podlesí, kde jsem v 6:35. Formu zrovna necítím a tak zvolna stoupám loukami a pak lesem. V lese s výškou přibývá sněhu, bořím se a tak pěšky dojdu k Boží boudě. Tady se přezouvám na běžky a bruslením jedu na Čtyři rohy, kde si dávám svačinku, jsem tu za dvě hodiny. Pak jedu traverzem na Mokřiny, kde nabírám studenou vodu do lahve na ředění s horkým čajem. Stále přibývá prašanu, naštěstí jsou tu zbytky zafoukané stopy. Na Podbělku se již brodím ve sněhové kaši. Sjíždím pod Čermnou kopu, tady již pěkně funí, mlha, nevlídno. Pod Králičákem dávám další svačinku a dívám se na hodiny. Je kupodivu teprve 10:20 a tak oprašuju plán na odjezd v 12:44 z Prostřední Lipky. Pěšky vybíhám Králičák, kde tak fučí, že ani nezastavuju. Pod Králičákem potkávám první lidi, jaký kontrast oproti přelidněným Krkonoším. Projíždím rychle polským pralesem a v 11:05 jsem na horním traverzu. Vede odtud pěkná stopa, některé úseky jedu ve vajíčku. Po výjezdu z lesa dojíždím po zbytcích firnu až na sedlo pod Roudným, je 12:05. Pěšky dojdu na kopec a po zbytcích sněhu dojedu do lesa, pak již pěšky sbíhám do Prostřední Lipky, kde jsem ve 12:30.

Králičák jsem přejel za 5:55 ! Ujel jsem cca 40 km, celkem 260 km.

Erika si taky chtěla zažít atmosféru závodů a tak jeLI s Adikem do Deštného na závody, Adik byl sedmý. Na závodech byl kupodivu i Michal Šlezigr.

Michal Šlezigr

Výsledky

Mlha na Sucháku

17/ 23.2.2007, pátek               (Krh!)

Odpoledne jedeme bia-autobusem na Sedlo, Adik jede mikrobusem na Suchák a já z ním. Nechce se mi mazat nějaké lepidlo a tak bruslím. Moc mi to nejde, bolí mě ruce i když je stopa upravená na bruslení a zledovatělá. Na Sucháku opět projedu oba vrcholky, je ale mlha, pod nulou, stromy ojínělé. Na "ruském" vrcholku lyžuje Adik s partou.

Kačenka lyžuje

Pak jedu ledovou stopou dolů a pěkně to sviští, za chvíli příjíždí ostatní a jedeme domů.

Ujeli jsme cca 10 km, celkem 220 km, Adik byl navíc trénovat na Sucháku ve středu. Večer se Adik nějak necítí, bolí ho v krku.

Sluníčko v Krkonoších

16/ 17.2.2007 neděle               (Krh!)

Ráno jedeme s Eri a Adikem busem do Pece. Je konečně přepychové počasí, nebe bez mráčku, sluníčko. Vybraná cesta, prudký pěší výstup rolbovkou na Výrovku, se pro prudké stoupání se nezamlová ani Adikovi, ani Erice. Adikovi jsme slíbili na Výrovce řízeček a tak se nakonec nad Richterovými boudami rozejde, že mu mamka nestačí. Na Výrovce si dáváme zasloužený a drahý oběd. Pak pokračujeme na Bufet a já fotím.

V houfu turistů vybíháme Liščí horu a prudkým ale pohodovým sjezdem sjíždíme kolem Lyžařské boudy. Jdeme se napít do hospody nad Zahrádkami a pak pokračujeme kolem několika hřebenových bud až ke Kolínské boudě. Protože máme dost času, napadá mě prodloužit si výlet po modré Zrcadlovou cestou až do Jánek.

A byl to dobrý nápad, rychlé táhlé sjezdy střídají ostré výstupy, chvíli je vidět i Kotel. Poslední úsek před Jánkami po sjedovce máme pocit ohrožení, kolem nás se míhá masa sjezdařů, nová lanovka dopraví nahoru možná i 3x víc sjezdařů, ale sjezdovka zůstala stejná. Adik s Eri jedou busem do Trutnova a já pokračuju na Janskou horu. Tady špatně odbočím po žluté a dojdu až k Janské boudě na hřebeni. Po pláních jedu směrem na Mladé Buky, ale zase udělám kufr a tak na slepo traverzuju a nacházím vytouženou zelenou. Po ní vyjíždím na louky a krásnými sjezdy v zapadajícím slunci dojíždím do Mladých Buků a busem do Trutnova.

Ujeli jsme cca 25 km, já s přídavkem 35 km celkem 210 km.

Rýchory s Adikem

15/ 16.2.2007, pátek               (Krh!)

Ráno vyrážíme s rodinkou za kamarády do Trutnova. Erika nás doveze až na Pomezky a ač to vypadalo, že bude sluníčko, tady nahoře je zataženo a mlha. V ní se špatně orientuju a navíc téměř každy kolem jedoucí je Němec a tak není koho se zeptat na cestu. Adik je nějaký zatuhlý a tak dáváme svačinku. Nějak se promotáme až nad kostel v Malé Úpě, kde se mlha na chvíli roztrhala.

Pak už snadno najdeme červenou a přes Cestník a Lysečinskou boudu prudce sjíždíme do Horních Albeřic. Ty by šlo snadno vynechat a jet po hřebeni, na loukách je už málo sněhu. Takto musíme prudce zpět na hřeben a pak již pomalu stoupáme na Rýchory, kolem pastvin skotského náhorního skotu až na Rých.boudu(1000) .

Po slabším obědě (jen polévka ze sáčku) jedeme pralesem přes Dvorský les (1033).

Pak pruce dolů na louky nad Babí, prašánek se rychle mění na rozbředlou kaši, Adik ale sjezd zvládá bravurně. Na loukách je velká mlha, brzy ztrácíme značku. Podle čuchu dojíždíme k silnici a jsme nakonec jen asi 200 m od vrcholku Babí, kde je pevnost Stachelberg. Ještě se jedeme podívat na mohutné bunkry, ale je tu již málo sněhu, za hodinu tma a do Trutnova 8 km neznámým terénem. Volám Erice a ta pro nás jede autem na Babí.

Kája na Dolní Úpě jezdil cca hodinu po břiše, pak uznal, že je "vysportovanej", "má svaly" a jelo se do Trutnova.

Ujeli jsme cca 25 km, celkem 175 km.

Sluníčko na Sucháku

14/ 14.2.2007, středa               (Krh!)

Odpoledne jedeme s Adikem opět bia-autobudem na Sedlo, Adik jede trénovat se svojí partou na Bukovku, já se vydávám na Suchák. Připravuje se tu na víkend pro starší žáky okruh na mistrovství ČR.

Svítí sluníčko, pohodička. Jedu se podívat na oba vrcholky Sucháku a fotím.

Pak jedu zpět na sedlo a kousek za ním najdu Adika s celou partou, už se stmívalo, foto nic moc.

Ujeli jsme cca 10 km, celkem 150 km.

Kája sjel Suchák

13/ 11.2.2007, neděle               (Krh!)

Ráno Adik odjíždí s Jirkou na Sedlo a pak na bunkrovku a my s Eri a Kájou jedeme později za nimi. Kája jede opět svým tempíčkem, jen když ho dvě paní pochválí, tak tempo na chvíli zvojnásobí. Navíc zjišťujeme, že jsme doma nechali sedačku a bez ní ho na Suchák nedostaneme. Eri jede pro ní zpět do Jablonného a já to vzdávám a lyže mu sundavám, bez nich to jde mnohem rychleji a jsme za chvíli na Hvězdě. Tady Kája celý posvačí perník a Eri mezitím příjíždí s nosítkem.

Pak ho dovezu až na silnici, Eri jede po stopě a my s Kájou jdeme pěšmo po silnici. Eri je na Sucháku asi o 10 m dříve. Na chatě nás už čeká Adik a dáváme si všichni oběd. Pak Káju přiděláme opět na lyže a já ho vezu mezi nohama dolů. Jde to dobře, ale v zatáčce mě už pěkně bolí záda, Kája je jako kus hadru. Pak si ho bereme mezi sebe a jde to taky, pak ho Eri drží za ruku a veze.

Na křižování se silnicí je s Adikem opouštíme a jedeme zpět do zatáčky a dolů kolem vodárny až ke kravínu. Tady sníh končí a jedeme pěšky k mamce na buchty.

Adik ujel cca 25 km, já 15 km, celkem 140 km.

Závody ve Svratce

12/ 10.2.2007, sobota               (Krh!)

Ráno vyrážíme s Adikem po šesté z Jablonného na vlak a pak s celou partou bia-busem do Svratky na závody. Pro Adika je to úplná premiéra. Samotnému se mě moc nechce, tuším že tam budou poslední zbytky rozbředlého sněhu, déšť, velké teplo. Skutečnost je ale úplně jiná, je tu umrzlo, cca 10 cm firnu, ve kterém se jsou vyřezány pěkné stopy a jako koruna toho všeho vychází sluníčko ! Nejprve se lyže mažou, pak se děti-závodníci rozcvičují.

Pak si jedeme projet kilometrové kolečko, nejprve vede mírně do kopce, pak prudký sjezd a pak prudší stoupáni až do cíle. Potom již startuje první kategorie, naše kamarádka Kačenka jede taky první závod a jede skvělě, třetí místo.

Pak je řada na Adikovi, dobře odstartuje. Jedu vnitřní okruh částečně s ním, ale již za první zatáčkou vidím, že má plný oči slz, vůbec nevím, co se děje. I přes to jede dál na 4.místě, v tomhle stavu nemá šanci útočit na 3.místo, taky ho nikdo nedojíždí a tak takhle projíždí cílem. Pak se teprve dozvídám, co se stalo. Po startu asi podklouznul a upadnul nosem na hůlku, má na nose malý šrám. Je docela mimo a tak se po chvíli jedeme podívat dolů na výsledky a tam taky poobědváme na stupních vítězů.

Pak jedeme pomalu zpět a tady ho předávám Radce, blbne s Kačenkou na sněhu a je už v pohodě. Já si jedu projet 2 km kolečko a pak jedu po firnových pláních ještě dál. Vracím se, když je již po závodech a jedeme dolů na vyhlašování výsledků.

Děti z našeho oddílu toho opravdu dost vyhráli ! Balíme a jedeme zpět, cestou na mě padá únava jako bych sám závodil. Radka nás pak doveze až před barák a dáváme si s Adikem opožděný oběd a já pivečko, na který jsem se tak těšil.

Ujeli jsme cca 10 km, celkem 125 km. Eri zatím byla s mamkou a Kájou s bobem na Sucháku.

Trénink na Sucháku

11/ 9.2.2007, pátek               (Krh!)

Odpoledne jedeme s Adikem opět bia-autobusem na Sedlo. Adik jede trénovat na Bukovku.

Já pak sám na Suchák. Od Hvězdy mi někdo šlape na paty ale nechci se dát předjet, až na Sucháku zjišťuju, že je to Jirka Novotný s kamarádem. V bufíku si dám párek v rohlíku a jedu obhlédnout novou trať a střelnici za chatou. Trochu se to trhá a tak fotím.

Pak sjíždím na Sedlo v husté chumelenici a jdu hledat Adika a jeho partu. Jedu pravou cestou na náměstíčko, ale nikde ani noha a tak makám druhou cestou zpět na Sedlo, aby mi neodjel autobus.

Ujeli jsme cca 10 km, celkem 115 km.

S Aničkou na Suchák

10/ 7.2.2007, středa               (Krh!)

Odpoledne jedeme Eri, Lucie, Anička, Adik a Kája i Bela autama na Sedlo. Já se pak snažím dopravit Káju co nejdřív na "malou hospodu"(Hvězda), s krátkými hůlkami od lištiček ho tak nebolí ruce.

Adik s Aničkou zatím krouží kolem nás na lyžích, Eri s Lucií jdou pěšky po silnici na Hvězdu a nám naproti. Po malé svačince pak pokračujeme již bez Káji na Suchák. Anička má namazanou celou plochu lyží a tak ji to pěkně stoupá a dává Adikovi pěkně počoudit.

Na Sucháku jsme mnohem dřív než pěšáci a zatím si dáváme párek v rohlíku. Blíží se tma a tak se rychle rozhodujeme pro sjezd do Jablonného, Anička jede s námi. Do Jablonného sjíždíme po pláních již za tmy.

Ujeli jsme cca 15 km, celkem 105 km.

S Kájou na Sucháku

9/ 4.2.2007, nedele               (Krh!)

Ráno jedeme všichni autem na Sedlo, pro Káju bereme běžky i nosítko. Kája má již normální běžky a boty po Adikovi, vše ale příliš velké, z dlouhých hůlek ho brzy bolí ruce. Beru ho na nosítko a od Hvězdy na silnici ho vezu na zádech. Pak jdeme pěšky po silnici a díky tomu, že "závodíme" s mamkou a Adikem, tak Kája dobře šlape.

Na Sucháku jsme opravdu první a dáváme si tu oběd. Pak vezu Káju až k přejezdu přes silnici na zádech.

Tady mu dáváme na sjezd lyže a Kája jede s mamkou na Sedlo.

My s Adikem stoupáme zpět a jelikož se nám nechce až do zatáčky, tak sjíždíme jednou z cest na spodní traverz. Na cestě je spousta napadaných stromů, nic moc zkratka. Pak již sjíždíme kolem vodárny po rolbovce až ke kravínu a po zbytcích sněhu tentokrát po pláních nad Jamným až do Jablonného.

Ujeli jsme cca 15 km, celkem 90 km.